Slamat detang

22 september 2015 - Schiphol, Nederland

Dit is de laatste blog van ons avontuur. Wat een belevenis. Alles plekken die wij hebben bezocht en alle mensen die wij hebben mogen ontmoeten. Het was geweldig. Op dit moment zitten we in het vliegtuig richting Dubai. Het is nu kwart voor twee in de nacht en we hebben net ons avondeten gekregen. Op dit tijdstip weet ik niet zeker of we erg laat zijn of gewoon wat vroeg. De laatste paar dagen zijn voorbij gevlogen. Onze dagen waren gevuld met yoga en nog wat surflessen voor Royce. Verder zijn we nog op ontdekking gegaan op onze scooter en hebben nog een heel deel van het eiland bezichtigd. Naarmate het einde naderde merkte ik wel dat het ook echt weer tijd werd om naar huis te gaan. Onze batterij is weer opgeladen en we zijn klaar om met een frisse start weer van allerhande dingen op te pakken. Het is het gemis van familie en het feit dat we een leuk leventje hebben opgebouwd in Nederland anders zou het leven op Bali mij zeker niet afschrikken. Het eiland heeft veel te bieden en ik denk dat we nog veel zouden kunnen leren van de mind-fullnes attitude van de inwoners. Aan het begin van de reis zat ik met twee levensvragen waar ik toch echt een antwoord op hoopte te vinden. En gelukkig is er èèn beantwoord.
Mijn vragen waren: werken magneten aan de andere kant van de wereld andersom? En draait het water aan de andere kant van de evenaar bij het doorspoelen van het toilet de andere richting uit?   Het antwoord op vraag èèn weet ik niet maar voor vraag twee... Ja het water draait de andere kant op. Nog 15 uur te gaan en dan zijn we thuis.. Onze vakantie in tien woorden: vegen, Ronaldo, verkeer, brand, riool, banaan, gva ( grens verleggende activiteiten), actief, doorreizen en ervaren. Namaste