chengdu

21 oktober 2016 - Chengdu, China

In totaal zijn we maar een dag echt in Chengdu geweest. We hebben hier heerlijk kunnen genieten van het beroemdste gerecht hotpot. Een hotpot is als een grote vers gemaakte fondue. Je kiest wat voor soort fondue je wilt hebben kiest wat groente en vlees uit en je kan beginnen. Er waren alleen stokjes beschikbaar dus we hebben lekker lang genoten van dit gerecht. Verder zijn we naar het panda park geweest. Een soort grote dierentuin speciaal gemaakt voor de (rode) panda beren. Het verstandigste is om in de ochtend te gaan want rond etenstijd zijn panda's het meest actief. We waren rond 10:30u in het park en net weer was verschrikkelijk. Het regende en het was erg benauwd. Gelukkig maakte de beren het allemaal goed. Je kon ze goed zien en ze waren inderdaad lekker het genieten van hun ontbijt. Het park was niet al te groot en na 4 uurtjes hadden we toch echt alles gezien. Met een taxi gingen we terug naar de stad. De chauffeur bleef maar rijden en rijden en de meter liep aardig op. Heen hadden we 45 yuan betaald en toen we eindelijk werden afgezet door deze Pipo stond de teller op 70 yuan. Het was erg lastig om een gesprek met de man aan te gaan omdat hij geen woord Engels sprak. Toen ik uitstapte maakte ik een foto van hem, zijn taxi nummer en zijn nummerplaat. De man riep ons terug en gaf ons voordat hij wegreed nog zeker 10 yuan terug. Klojo deugde voor geen meter. In de avond nog eens hotpot en om 5 uur ging de wekker voor onze volgende vlucht naar Guilin.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl