Kuta

31 augustus 2015 - Kuta, Indonesië

Vanmorgen al vroeg aangekomen in Bali. Het weer is heerlijk en overal ruikt het naar wierook. Om de paar meter staan kleine rieten mandjes op de grond met heerlijke potpourri en kleine offers aan de goden. Ook de beelden zijn versierd met textiel en voorzien van deze kleine offermandjes. Overal om ons heen zijn beelden, ornamenten en sjieke gebouwen te zien. Het maakt niet uit hoe je je draait over is weer wat prachtigs te bewonderen. Het is dan ook de eerste keer dat we Bali rustig in het daglicht kunnen bewonderen. Het hotel waar bij zijn is een echte plek voor jongeren en backpackers. Er hangt een ontspannen sfeer en er wordt leuke pop muziek gedraaid. De kamer was gelukkig al vroeg klaar gemaakt en konden wij meteen gebruik van maken. We hebben snel onze tassen op het bed gegooid en zijn weer vertrokken richting de stad. Wat zullen we gaan doen??? Wat ligt er allemaal eigenlijk in de buurt? Op de kaart die wij van het hotel gekregen hadden stond dat het strand op 5 minuten loopafstand was. Nou dan is de keuze snel gemaakt. Op naar Kuta beach! Het mecca van de surfers en het bekendste strand van heel Indonesië. De kaart van het hotel klopte als een bus, binnen 5 minuten waren we op het strand en nog geen 10 minuten daarna liepen wij tussen alle andere toeristen met onze voetjes in het water. Het duurde dan ook niet lang of we hadden een leuk plekje gevonden voor onze spullen.Het stand van Kuta was niet licht van kleur maar zwart en overal lagen stukken aangespoeld koraal. Omdat koraal kan snijden liepen we heel voorzichtig richting zee en keken geconcentreerd naar het zwarte zand.... Ik kwam abrupt tot stilstand... Er bewoog iets, het zand liep weg of had ik mij dit verbeeld? Op dat moment liep het zand alweer weg. Ik had nu twee keuzes. 1 omkeren en niet meer de zee ingaan, zoals ik dat meestal deed of keuze 2 kijken wat er nu bewoog. Voor de verandering heb ik gekozen  om alle moed bij elkaar te rapen en Royce te vragen om te kijken wat er nu bewoog. I know I know ik ben een held. Maar ik ben blijven staan. Royce die wel dapper is, ontdekte dat het kleine krabben waren die zich onder het zand verstopte. Nu met slippers aan liepen we verder richting de zee. Het water was heerlijk en de golven zeker vier meter hoog. Wat opvalt aan Kuta is dat het zeer verwestert is. Kuta was leuk voor een dag maar ik betwijfel of wij hier terug komen om te surfen. Misschien is er nog ergens anders een mooi stukje paradijs te vinden met minder toeristen.

1. Robbie:
    31 augustus 2015
    Mooie foto's!!
    Groetjes xx
  2. Evert:
    1 september 2015
    Hè lieverds, wat een avontuur. Elke keer weer lees ik jullie blog met veel plezier. Prachtige foto's. Vergeet niet te genieten van het niets doen. Ook dat is vakantie.